Griekenland

5 september 2023 - Vierlingsbeek, Nederland

Op 9 september 2023 vertrekken we voor een rondreis naar Griekenland. We gaan met de bus van Bolderman. Opstapplaats is het plaatsje Zeeland in Noord Brabant. Na een overnachting in Duitsland en Italië, maken we de oversteek naar Griekenland met de boot. Hier begint de rondreis op het vaste land  door Griekenland. Hier onder nieuwsbericht van 8 september, daags voor ons vertrek

Nieuws

Sport

Reuters

NOS Nieuws•Vandaag, 12:52

Zeven doden door noodweer Griekenland, mogelijk grote financiële schade

Verschillende regio's in het midden van Griekenland kampen nog altijd met de gevolgen van dagen zware regenval door storm Daniel. Het extreme weer is afgenomen, maar reddingswerkers blijven in het Griekse rampgebied proberen mensen uit ondergelopen dorpen in veiligheid te brengen.

Tot nu toe zijn bijna 2000 mensen gered, melden Griekse media. Het aantal doden staat op zeven. Onduidelijk is nog hoeveel mensen worden vermist; veel dorpen zijn nog van de buitenwereld afgesloten.