Beijing dag 4 Zomerpaleis van de keizerin, bezoek aan Hutong én Peking eend

22 augustus 2016 - Beijing, China

Het zomerpaleis ligt ten noorden van Beijing, aan de voet van de Wan Shouberg en aan het Kunmingmeer. Het complex dateert vande 12e eeuw en werd in de 19e eeuw geplunderd door kolonialisten maar weer in haar oude glorie hersteld.
Het was er heel druk. Er was een voorstelling met muziek en dans. De toeristen werden hier ook bij betrokken. Goed sfeertje.
's Middags hebben we de Hutong bezocht. Dit zijn wijken waar de mensen wonen. Alles heel compact met talloze winkeltjes in nauwe straatjes. Wij zijn met riksja's vervoerd. Lokale lunch genoten in de Hutong. Daarna "shoppen" in de winkelstraat. Het ziet er allemaal netjes uit op de straten. Wel veel politie of andere beveiligers aanwezig. De winkelstraat is met de grond gelijk gemaakt voor de Olympische Spelen in 2008 en daarna helemaal opnieuw opgebouwd in de oude stijl maar dan de nutsvoorzieningen onder de grond. Een must was vanavond om met de groep Peking eend te eten en dat hebben we gedaan. Het was voortreffelijk met rituelen.